Velotreniņi

Velotreniņi.lv
Restarts PDF Drukāt

Svētdien SEBā distances pēdējās minūtēs dabūju sajūtu, ka neko, nekādus sačus, nekādus treniņus vairs negribas. Tikai aizvediet mani uz finišu. 20-tajā km palaidu Aināru, 30-tajā Juri (abi komandas biedri), finišā attiecīgi zaudējot 1:40 un 0:50, vai 19 un 9 vietas. It kā laika izteiksmē nekas daudz, taču karāties grupas astē fiziski nekas patīkams, un tā sajūta, ka nākas palaist prom vēl mazāk patīkama. Iemeslus var atrast daudz- karstums, pirmo reizi braukšana ar tīru ūdeni (lai gan tikai 75 minūtēm tai nevajadzētu būt problēmai!), taču reālākais skaidrojums- pārāk daudz sacensību. Šis bija 9-tais starts 11 dienās, un pēdējie trīs pēc sajūtām finišā tādi, kā pa TV rāda lielajos mačos, ka uzvarētāju vienkārši aizstumj ar visu velo uz komandas busu. Rezerves pilnīgi tukšas.. Reizēm šķiet, ka treniņmačus vajag braukt 5-10 minūtes lēnāk. Vieta nemaz tik slikta nebūs, bet pašsajūta un vieglums distancē atšķiras dramatiski. Pirmo reizi tā pamēģināju šī gada Vivus Smiltenē, un biju pārsteigts, cik viegls ir intervālu treniņš sacensību laikā. Viela pārdomām... Lai gan ko tur domāt, visu nosaka lielie mērķi.

Tagad nedēļu jāatpūšas. Jāieskanē kartes, jāuzliek velo orientēšanās saču ceļi, jāatrod kļūdas un stiprās puses. Būs ko darīt. Arī tas ir treniņu darbs. Nedēļas nogalē jāapmeklē 24h MTB Baldonē (divi mierīgie, garie treniņi), un blakus Baldones pilsētas svētku sporta spēles. Tur viena no disciplīnām būšot kāpšanas siena. Kā saka, meistarību nodzert nevar, lai gan es dotu priekšroku krampim pirkstos, kas sen jau kā zudis. :) Cerams, ka vismaz vecās klinšu kurpes un magnēzijs palīdzēs. :)

Vēl mani šonedēļ gaida trīs radošā izaicinājuma pilnu treniņu plānu sagatavošana, katrs ar saviem akcentiem. Viens Vienības braucienam, konkrētas īpašības konkrētam datumam, otrs sastādīt nākamos uzdevumus braukšanas tehnikas kopīgajiem treniņiem, un trešais svaru zālei, ievērojamai maksimālā spēka attīstībai sacensībām un jau nākamajai sezonai.

 
MTBO Pasaules kauss Zviedrijā PDF Drukāt

8 starti 8 dienās divās valstīs. Vispirms Zviedrijā 4 dienas MTBO Pasaules kausā- modelis, vidējā distance, sprints, tad garā distance. Tiklīdz Pasaules kauss beidzās, turpat sākās O-Ringen, pasaulē lielākās orientēšanās daudzdienas, mans starta numurs 18045. Tas gan ņemot vērā arī skrējējus, bet tomēr. Iedomājieties sacensību centra lielumu! 3 stundas pēc atgriešanās Latvijā devāmies uz Velomagnētu.

Lasīt tālāk...
 
Nepabeigtais par 26/29 izvēli PDF Drukāt

Ziema jau praktiski beigusies, jaunā sezona pie durvīm, taču tā arī neesmu uzrakstījis noslēgumu par sava velo ratu izmēra izvēli. Rudenī īpaši daudz speciālos testus papildus publicētajiem vairs neveicu, vienkārši braucu pāris mēnešus ar Jura 29nieku. Secināju acīmredzamo- tas joprojām ir velosipēds :)

Ar to var braukt, tas ripo, šur tur labāk, šur tur sliktāk. Ir savi plusi un mīnusi. Manam braušanas stilam nav tā, ka ir tikai plusi, vai tikai mīnusi. Jā, grantenēs (liela ātruma gabalos ar maziem nelīdzenumiem) ir priekšrocības, nenoliedzu. Tā ka izvēloties ričuku SEBam 29er ir ok izvēle. Tajā pat laikā es izlases līmenī braucu velo orientēšanās sacensībās, ko var raksturot kā 95% mežs, saknes, bieži pagriezieni, daudz bremzēšanās un paātrināšanās, kur ar veco 26er jūtos daudz patīkamāk, un pie tā arī palikšu.

Lasīt tālāk...
 
Ar humoru par motivāciju PDF Drukāt

Šaubu nav, šis būs vēl viens raksts par motivāciju treniņiem :) Tādu rakstu ir daudz, kur vien ej, kā iekļūsi sporta lapā, noteikti kādu atradīsi. Kāda gan no tā jēga, mēs tāpat visi zinām, ka sports ir labs, ka treniņi ir veselīgi, ka tie uzlabo rezultātus. Nu un tad, ka zinām?

Būsim pret sevi godīgi, bieži vien nav tās sajūtas, ka vajag iet uz treniņu, arī tad ja negribas. Pat ja zinām, ka:

  • - tiklīdz sāksim kustēties, tā patiks un būs forši;
  • - ka sajūta pēc treniņa būs labāka, nekā ja treniņš nobastots;
  • - ka pēc treniņa naktī varēs labāk izgulēties;
  • - ka ejot uz zāli nākamajā rītā būs patīkamā noguruma sajūta;
  • - vai ka vienkārši vajag.
Lasīt tālāk...
 

© Eduards Rēns. Materiālu pārpublicēšana iespējama saskaņojot ar autoru.